Školní jídelna
Vnitřní řád školní jídelny ke stažení
vedoucí školní jídelny: Alena Benešová, telefon 321752667
alena.benesova@soskolin.cz
telefon kuchyň: 321752669
bank. spojení: KB Kolín, 19-7144000247/0100
Dokumenty:
Přihláška ke stravování – Přihláška – 1. část
Jídelníček – Strava.cz
Informační systém školní jídelny
WWW: www.strava.cz
Zařízení: 0482 jedinečný identifikátor školní jídelny
Uživatel: xxx jedinečný identifikátor strávníka
- Každý strávník obdrží na svůj e-mail přihlašovací jméno, heslo a odkaz. Heslo si může každý strávník změnit v systému na vlastní. Na uvedeném odkazu, který bude umístěn í na naše stránky, si může odhlašovat stravu, volit stravu atd.
- Změna stravy je možná pouze do 10:45 hod. předcházejícího dne
- Ve výjimečných případech je možné provádět změnu stravy i po tomto termínu – telefon, e-mail p. Benešová
- Student, který nechce používat e-mail, si vyzvedne přihlašovací jméno a heslo přímo u paní Benešové
- P. Benešová je pro tyto úkony k dispozici mezi 11:00 až 13:30
- Při ztrátě hesla si strávník v systému může vygenerovat heslo nové.
V případě potřeby kontaktujte vedoucí školní jídelny p. Benešovou
Provozní doba ve školní jídelně
- Provozní doba ve školní jídelně je stanovena na pondělí až pátek od 5:40 do 17:30.
- Provoz školní jídelny bude uzavřen v období státních svátků, ve dnech pracovního klidu a během školních prázdnin.
- Zaměstnanci mimo přestávky pro studenty
Výdej stravy je stanoven takto: | |||
snídaně | 05:40 – 06:00 | 06:45 – 07:30 | |
oběd | 11:20 – 11:40 (1. ročníky + 4P) | 12:15 – 12:35 (3. ročníky + 4TA + 4C) | 13:20 – 13:40 (2. ročníky + 4M + 4TB) |
večeře | 17:00 – 17:20 | 17:20 – 17:30 přídavky | |
výdej obědů do jídlonosičů | 10:50 – 11:15 | důchodci + zaměst. | mimo přestávky |
Způsob přihlašování a odhlašování obědů
Provoz školní jídelny se řídí vyhláškou č. 107/2005 Sb. o školním stravování.
Přihláška ke stravování
Strávník vyplní Přihláška – 1. část
Přihláška – 1. část přihlášku ke stravování, zařídí se podle pokynů v ní uvedených a odevzdá vedoucí ŠJ. Zároveň s odevzdáním přihlášky nahlásí vedoucí ŠJ své stravovací zvyklosti (např. pravidelné přihlášení stravy jen v určité dny v týdnu). U 1. ročníků je ISIC karta již nahraná do systému.
Na základě vyplněné přihlášky si strávník zaregistruje u vedoucí ŠJ svůj identifikační čip nebo kartu ISIC, kterými se prokazuje v jídelně u snímače (ten informuje kuchařku o přihlášené stravě, případně volbě jídla). Čip a ISIC platí po celou dobu školní docházky. V případě jeho ztráty nebo znehodnocení si strávník zakoupí v sekretariátu školy nový a znovu provede jeho registraci ve ŠJ (to platí i při ztrátě ISIC karty).
Při ztrátě nebo zapomenutí čipu a ISIC karty dostane strávník u vedoucí ŠJ náhradní lístek – stravenku. Bez identifikačního media nebude oběd vydán.
Objednávání stravy
Stravu lze objednat systémem strava.cz případně pomocí telefonu, e-mailem nebo osobně.
Odhlášky stravy se provádějí nejpozději den předem do 10:45 hod. nebo v případě nemoci do 7:00 hod. ráno příslušného dne.
V případě onemocnění žáka je nutno stravu odhlásit. První den nemoci je považován za pobyt ve škole a je možno v době výdeje si oběd odebrat do jídlonosičů. Neodhlášená a nevyzvednutá strava propadá, strávník nemá nárok na náhradu.
Úhrada stravného ve školní jídelně
- Hotově – pouze výjimečně, pokud není jiná možnost nebo neprošla bankovní platba
- Bezhotovostně – pomocí inkasa z bankovního účtu. Platbu je třeba nastavit na nejpozději 25. den v měsíci pro objednání stravy na následující měsíc. Pokud transakce proběhne úspěšně, strávník bude mít přihlášenou stravu na každý stravný den v měsíci, pokud předem neuvede jinak (např. trvale neodhlásí některé dny). V případě dostatečných finančních prostředků na účtu bude inkaso a objednání stravování automaticky fungovat po celou dobu studia. V případě odhlášení stravy v daném měsíci, bude snížena záloha stravného na další měsíc. Konto strávníka se nuluje vždy v měsíci červnu.
Úplata za stravování
Kalkulace stravné: ZDE
- Úhrady strávníků dle kategorií:
- žáci starší 15 let – snídaně 34 Kč , oběd 42 Kč, večeře 42 Kč
- zaměstnanci vlastní organizace – oběd 32 Kč + doplatek příspěvku FKSP
- cizí strávníci – oběd 115 Kč (zároveň cena oběda bez dotace)
- Dle vyhlášky číslo 107/2005 Sb., o školním stravování, má žák nárok na odběr oběda ve zvýhodněné ceně dle finančního normativu po dobu svého pobytu ve škole v rámci plnění svých povinností během vzdělávání a první den své neplánované nepřítomnosti ve škole. V ostatních případech žák na odběr oběda ve zvýhodněné ceně nárok nemá (jedná se o neoprávněnou stravu) a je povinen si na dobu své předkládané nepřítomnosti obědy odhlásit.
V případě ukončení stravování musí strávník informovat buď osobně nebo formou výstupního listu vedoucí ŠJ o ukončení stravování. Vedoucí ŠJ zároveň provede blokaci strávníka. Přeplatek za odhlášenou stravu bude vrácen do 30 dnů.
Pokyny pro strávníky
- Vstup do jídelny mají povolen pouze strávníci, kteří se v jídelně stravují. Nemají právo se zde zdržovat osoby, které se v jídelně nestravují.
- Strávníci dbají na kulturu stolování, dodržují provozní řád školní jídelny a řídí se pokyny vedoucí školní jídelny a pověřených osob.
- Strávníci k odběru obědů používají podnosy a použité nádobí odkládají u okénka pro vracení nádobí.
- Je zakázáno odnášet inventář školní jídelny (talíře, příbory, sklenice, židle atd.).
- Při neúmyslném rozbití nádobí či vylití jídla nahlásí tuto skutečnost strávník pověřenému zaměstnanci školní jídelny u okénka pro vracení nádobí, který se postará o úklid.
- Za škodu ve školní jídelně, kterou strávník způsobí úmyslně, bude požadována náhrada.
- Jídelní lístek je k dispozici na internetu, ve školní jídelně, na nástěnce školy a u vedoucí ŠJ. Změna jídelníčku je vyhrazena, vedoucí školní jídelny může změnit menu v závislosti na dodávce potravin, havarijní situaci apod. Tato změna bude zaznamenána do jídelního lístku a oznámena strávníkům.
- Veškeré připomínky týkající se kvality stravy, technických a hygienických závad provozu školní jídelny řeší vedoucí školní jídelny.
- Úraz či nevolnost ve školní jídelně hlásí strávník u výdejního okénka. Kuchařky informují zodpovědného pracovníka dané školy.
- S provozním řádem školní jídelny jsou strávníci seznámeni vyvěšením provozního řádu ve školní jídelně a u vedoucí školní jídelny.
Odevzdáním přihlášky se strávník přihlašuje ke stravování v našem zařízení po celou dobu studia. Zrušit stravování musí každý strávník osobně nebo písemně. Ubytovaní studenti mají povinnost celodenního stravování.
Školní jídelna provádí úhrady za stravování a ubytování inkasní platbou jako zálohu na další měsíc.
Ubytovaný žák je trvale dle stravovacích zvyklostí přihlašován hromadně z měsíce do mě- síce. Tento žák si může osobně měnit na www.strava.cz (0482)pouze obědy. Snídaně a večeře se odhlašují u vedoucí ŠJ Jinak pokud neprovede tuto operaci má strávník automaticky chod č.1.
Přihlašování a odhlašování si provádí každý sám za sebe. Žák je přihlašován z měsíce do měsíce tehdy, jestliže mu na jeho konto je připsána platba na další měsíc. Jinak student není přihlášen, pokud nezaplatí v hotovosti v kanceláři u p.Benešové.
Ubytovaný žák má povinnost celodenního stravování (vyjímky pouze s lékařským potvrzením a se souhlasem ředitele školy).
Pokud žák onemocní během dne, nedostává žádnou náhradu za neodebranou stravu.
Změny v chodech obědů na následující den je třeba hlásit nejpozději do 10,20 hod osobně nebo přes www.strava.cz, pak již nebudou změny provedeny, pouze z důvodu nemoci lze provést odhlášení nejpozději do 7 hodin následujícího dne přes vedoucí ŠJ. Změny stravovacích zvyklostí lze provádět na začátku školního roku a v pololetí. Jinak by měl student dodržet uzavřenou smlouvu na ubytování a stravování. Jídelníček se vyvěšuje kolem 25. v měsíci a rovněž je na k nahlédnutí na www.soskolin.cz nebo na strava.cz.
Pro všechny strávníky platí okamžitě nahlásit ztrátu čipu, ISIC karty, aby nemohl být zneužit cizí osobou.
První ročníky jsou přihlášeny – od 2.9., pokud jídelna obdržela. Přihlášený strávník se musí ze stravování odhlásit osobně, jinak mu je stravování ukončeno podpisem výstupního listu.
Neplatiči jsou včas informováni o neuhrazení zálohy a je třeba nedoplatek uhradit hotově v kanceláři p.Benešové před objednáním stravy na další měsíc. Neplatičům je zaslaná upomínka, pokud dluh neuhradí, je věc řešena právní cestou. Strávník, který dluží, není přihlášen ke stravování a je vyloučen i z DM.
K odběru stravy se používá čip a ISIS karta, v případě zapomenutí je vystavena náhradní stravenka na ten den. K odhlášení ze stravy slouží záznamník tel.321752667, který je v provozu 24 hodin nebo email na alena.benesova@soskolin.cz, který musí být zaslán den předem, aby včas došel. Žák se odhlašuje i elektronicky na www.strava.cz – osobně. Bez čipu a ISIC karty není oběd vydán!
Telefonní číslo 321752667 nebo 321752669!!!
Výdej stravy ve ŠJ- snídaně, obědy a večeře se vydávají podle provozní doby ŠJ, která je vyvěšena na dveřích při vstupu do jídelny. Provozní doba se v průběhu školního roku nemění pouze, vyžaduje-li to provoz školy. Snídaně jsou podávány s dopolední svačinou, polévka je součástí hlavního jídla a večeře jsou dohromady se svačinou. Pití je součásti jednotlivých chodů. Výdejní linka se skládá příbory, tácy, výdej polévky, výdej chodu č.1 a výdej chodu
č.2. Špinavé nádobí se vrací u okénka k tomu určenému. Při stravování se používají podnosy. V jídelně je pedagogický dozor.
Kolín 23.9.2025 Benešová –vedoucí ŠJ