Úvod
SOŠ informatiky a spojů je jednou z největší škol okresu Kolín. Nabízí čtyřleté maturitní studium zaměřené na počítačovou grafiku, programování, počítačové sítě, peněžnictví, finančnictví, ekonomiku, účetnictví, cestovní ruch, rekreologii, zabezpečovací techniku, techniku chytrých domů a elektrotechniku. Na škole se lze připravovat také v učebním oboru Provozní elektrikář, a to v rámci jednoletého pomaturitního studia nebo tříletého studia pro žáky přicházející ze základních škol.
Přímo v areálu školy, který je ve vzdálenosti 400 metrů od autobusového a vlakového nádraží, je k dispozici jídelna, sportovní hala, fitcentrum, domov mládeže, odpočinková místnost a venkovní prostor pro relaxaci. Celý areál školy je pokryt bezdrátovým internetem.
Stravování pro žáky
Jídelna v areálu školy nabízí u obědů výběr ze dvou chodů. Dále je studentům k dispozici bufet, potravinové a nápojové automaty.
Celodenní strava 118,- Kč / den
Cena oběda 42,- Kč
Ubytování pro žáky
Cena ubytování na vícelůžkovém pokoji 1100,- Kč / měsíc
Důležité informace pro studenty naší školy
1. Všichni studenti mají zdarma k dispozici Office 2016 i na své domácí počítače.
2. Studenti informatických oborů mají zdarma nejnovější programy firmy Microsoft (např. operační systémy) i na své domácí počítače.
3. Všichni studenti mají vlastní web prostor pro své www stránky.
4. Nadaní studenti mohou být zařazeni do Programu nadstandardní péče firmy Microsoft o talentované studenty.
5. Studenti se mohou v průběhu studia zúčastnit bezplatné zahraniční stáže v programu Erasmus+. V roce 2020 vyjede 24 nejlepších studentů na 20 dní do Portugalska stejně jako v roce 2018. V dřívějších letech absolvovalo 71 studentů pracovní stáže v Evropě.
6. Studenti jednotlivých oborů mají možnost získání následujících mezinárodních a národních certifikátů za zvýhodněných podmínek:
a) certifikát ECDL, mezinárodní certifikát Microsoft v oblasti IT
b) certifikát EBC*L – mezinárodní certifikát v oblasti ekonomiky
c) certifikát firmy Jablotron – certifikát práce se zabezpečovací technikou této firmy
d) certifikát o elektrotechnické způsobilosti podle vyhlášky č. 50
7. Studenti ekonomických oborů a IT oborů pracují ve fiktivních firmách a živých firmách.
8. Všichni studenti mají možnost absolvování autoškoly za zvýhodněné ceny.
9. Škola spolupracuje s vysokými školami a dalšími vzdělávacími institucemi.
10. Škola realizuje výuku v elektronických systémech Moodle, Micosoft Teams a používá elektronické učebnice, které jsou studentům k dispozici na studijním disku.
11. Studenti se zúčastňují zimních i letních sportovních kurzů u nás i v zahraničí.
12. Studenti všech oborů absolvují v průběhu studia několikatýdenní odbornou praxi na reálných pracovištích.
13. Studenti oboru Cestovní ruch a rekreologie mohou v průběhu studia absolvovat barmanský a baristický kurz.
14. Škola nabízí možnost složení certifikovaných zkoušek MOS firmy Microsoft.
15. Výuka tělesné výchovy probíhá ve vlastní prostorné sportovní hale a fitcentru. Oba tyto prostory slouží také pro mimoškolní aktivitu žáků. Výborné podmínky pro sportování se odrážejí i ve výsledcích studentů SOŠ informatiky a spojů a SOU při středoškolských soutěžích.
Povinně zveřejňované informace
Povinně zveřejňované informace dle zákona č. 106/1999 Sb.
Kontakty, úřední hodiny, zřizovatel, důvod založení subjektu …
1.) Důvod a způsob založení subjektu
Název školy:
Střední odborná škola informatiky a spojů a Střední odborné učiliště, Jaselská 826, Kolín
Adresa školy:
Jaselská 826 , 28090 Kolín
Právní forma:
Příspěvková organizace
Zřizovatel:
Středočeský kraj
Adresa zřizovatele:
Zborovská 11, 150 21 Praha
Zřizovací listina ve znění:
Dodatku č.1 ze dne 25.června 2003 č.j.OŠMŠ/10614/2003
Dodatku č.2 ze dne 27.června 2005 č.j.8881/2005/ŠKO
Dodatku č.3 ze dne 12.dubna 2007 č.j.39028/2007/KUSK
a usnesení Zastupitelstva Středočeského kraje č. 44-8/2009/ZK ze dne 30.listopadu 2009
Ředitel:
Ing. Miloš Hölzl
Identifikace školy:
IZO 110036816
IČO:
66493030
REDIZO:
600007189
Součásti školy:
Střední odborná škola
Střední odborné učiliště
Domov mládeže
Školní jídelna
Číslo telefonu:
+420 321 752611
E-mail:
info@soskolin.cz
Webové stránky:
Vymezení předmětu činnosti:
Škola je součástí výchovně vzdělávací soustavy a je zařazena do sítě škol a školských zařízení ČR. Je příspěvkovou organizací s právní subjektivitou, jež vystupuje svým jménem v právních vztazích a má odpovědnost vyplývající z těchto vztahů v souladu se zřizovací listinou. Výchova a vzdělávání žáků ve studijních a učebních oborech.
Seznam oborů – bude vytvořen odkaz
2.) Poskytování informací
Informace poskytují:
Ing. Miloš Hölzl – ředitel školy, tel. 321752661, milos.holzl@soskolin.cz
Mgr. Jiří Tuček – statutární zástupce ředitele, tel. 321752363, jiri.tucek@soskolin.cz
Mgr. Hynek Kohout, Ph.D. – zástupce ředitele, tel. 321752663, hynek.kohout@soskolin.cz
Alena Benešová – hospodářka, tel. 321752367, alena.benesova@soskolin.cz
Marcela Novotná, sekretářka, tel. 321752660, marcela.novotna@soskolin.cz
Úřední hodiny sekretariátu ředitele školy:
pondělí – pátek 7:00 – 14:00 (jinak dle dohody)
Žádost o poskytnutí informace se podává ústně (osobně či telefonicky) nebo písemně (doporučenou poštou, osobně i jiným způsobem, elektronickou poštou nebo na jiném nosiči dat). Ze žádosti musí být zřejmé, kterému povinnému subjektu je určena a že se žadatel domáhá poskytnutí informace ve smyslu tohoto zákona. Fyzická osoba uvede v žádosti jméno, příjmení, datum narození, adresu místa trvalého pobytu nebo, není-li přihlášena k trvalému pobytu, adresu bydliště a adresu pro doručování, liší-li se od adresy místa trvalého pobytu nebo bydliště. Právnická osoba uvede název, identifikační číslo osoby, adresu sídla a adresu pro doručování, liší-li se od adresy sídla. Adresou pro doručování se rozumí též elektronická adresa.
V případě ústní nebo telefonické žádosti poskytne škola žadateli informaci neodkladně, pokud ji má k dispozici. Není-li žadateli na ústní nebo telefonicky podanou žádost informace poskytnuta a nebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je potřeba podat žádost písemně. Informace je poskytnuta žadateli ve lhůtě 15 dnů od jejího podání. Za datum podání se považuje datum doručení žádosti škole. Týká-li se žádost zveřejněné informace, škola sdělí žadateli do 7 dnů, kde a jakým způsobem je možno požadovanou informaci získat. Pokud žadatel na poskytnutí informace trvá, bude mu sdělena ve výše stanovené lhůtě.
Pokud ze žádosti není zřejmé, že směřuje vůči povinné osobě nebo kdo žádost podal, pověřený pracovník ji bez dalšího odloží. Taková žádost není podáním ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb. O této skutečnosti uvědomí žadatele do tří dnů od podání žádosti.
Pokud je žádost nesrozumitelná, není zřejmé, jaká informace je požadována nebo je formulována příliš obecně, pověřený pracovník vyzve žadatele ve lhůtě 7 dnů ode dne doručení žádosti, aby žádost upřesnil. Neupřesní-li žadatel žádost do 30 dnů ode dne doručení výzvy, rozhodne pověřený pracovník o odmítnutí žádosti.
Pověřený pracovník je povinen prokazatelně informovat žadatele o prodloužení lhůty a důvodech prodloužení, a to ještě před uplynutím lhůty 15 dnů.
Odvolání
Proti rozhodnutí o odmítnutí poskytnout informace lze podat odvolání ke Krajskému úřadu Středočeského kraje, Zborovská 11, 150 21 Praha prostřednictvím ředitele školy, a to do 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí nebo od marného uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti.
Odvolání lze podat pouze písemnou formou. Odvolání musí obsahovat jméno a příjmení žadatele, adresu nebo název a sídlo fyzické či právnické osoby (bylo-li o informaci žádáno jejím jménem), v čem je spatřeno porušení zákona, čeho se žadatel domáhá a podpis žadatele. Pokud všechny tyto údaje odvolání neobsahuje nebo není podáno písemně, škola odvolání odloží.
3.) Postup při vyřizování stížností oznámení a podnětů
Všechny stížnosti je nutné urychleně a odpovědně prozkoumat a vyřídit.
- Prošetřování stížností musí být prováděno bez průtahů a hospodárně.
- Musí být prošetřeny všechny body stížnosti, sepsán zápis. Zápis podepíše pracovník provádějící šetření a všichni účastníci řízení.
- Stížnosti vyřizují a prošetřují ty útvary organizace, do jejichž působnosti předmět stížnosti náleží.
- Stížnosti, které není třeba prošetřovat na místě, musí být vyřízeny do 10 dnů.
- Stížnosti, které nelze vyřídit do 10 dnů, musí být vyřízeny do 30 dnů. O důvodech musí být uvědomen stěžovatel do 5 dnů.
4.) Údaje, proti kterým rozhodnutím ředitele školy je přípustné odvolání
Odvolání je přípustné:
Proti rozhodnutí ředitele školy uvedeným v § 165, odst. 2 zákona č. 561/2004 Sb., školský zákon, v platném znění, ve lhůtě do 15 dnů od doručení rozhodnutí.
V případě rozhodnuti o nepřijetí ke studiu na středních školách do 3 dnů od doručení rozhodnutí (§ 60, odst 19. zákona č. 561/2004 Sb., školský zákon, v platném znění.
Odvolání se podává prostřednictvím školy.
Bližší postup je stanoven zákonem č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění.
5.) Sazebník úhrad za poskytování informací je k dispozici v sekretariátu školy.
Věcné náklady:
- pořízení kopie – formát A4
- pořízení kopie v elektronické podobě
- papír – formát A4
- náklady spojené s odesláním požadované informace dle sazebníku České pošty, s.p.
Osobní náklady:
(v případě, že poskytnutí požadované informace vyžaduje činnost nad rámec běžných povinností pověřeného pracovníka) Vychází se z průměrné hodinové mzdy násobené časovou náročností vyhledání a poskytnutí informace. Úhrada nákladů spojených s vyřízením žádosti o poskytnutí informace se provádí předem proti potvrzení na pokladně školy.
6.) Úřední hodiny pokladny a kanceláře školy pro studijní agendu školy
Pokladna a kancelář pro studijní agendu školy vyřizuje veškeré platby studentů (mimo placení poplatků za stravné a ubytování), hotovostní platby za poskytnuté služby (druhopisy, pronájem školních prostor, zálohy a platby na akce pořádané školou, atd.), dále veškerá potvrzení o studiu i dalších průkazů.
Studenti hradí náhradu škody v případě ztráty zapůjčených učebnic, studentského průkazu, omluvného listu, vratnou zálohu na klíček od šatní skříňky a zálohu na čip.
Vyplácení zálohy za čip a klíček se uskuteční dnem ukončení studia nebo dnem vykonání maturitní zkoušky. Později záloha na čip i klíček propadá.
Druhopis ročníkového a maturitního vysvědčení lze vystavit proti písemné žádosti žadatele, která obsahuje jméno a příjmení, datum narození, trvalé bydliště, telefonní nebo e-mailové spojení, upřesnění školního roku, třídy a případně jméno třídního učitele. Druhopis je vystaven do 30 dní od předání žádosti a je vydán pouze osobně do rukou žadatele s platným občanským průkazem.
7.) Výroční zpráva o činnosti školy
Výroční zpráva o činnosti školy v oblasti poskytování informací a její přílohy jsou k nahlédnutí v ředitelně školy.
Ing. Miloš Hölzl, ředitel školy